No.78177

**Omnichannel CX/UX innovation Leader (Leader ~ Assistant Manager)

おすすめPOINT
仕事内容 ポジションについて About this position:
To create the brand's total "OMNICHANNELED" customer/user experience, expect this position to lead the various of omnichannel projects with stakeholders in both marketing and retail team along the L'OCCITANE's customer path strategy as a member of CX team.

ブランドのオムニチャネル戦略・カスタマージャーニーに基づいた顧客体験/ユーザー体験を実現するため、オムニチャネル&CXチームの一員として他チームと協業しながらオムニチャネルプロジェクトをリードしていただきます。


職務内容 Job Responsibility:
Design and enhance the brand's customer/user experience
・Lead the omnichannel projects by having a strong mind-set of "Customer satisfaction"
・Facilitate customer acquisition from the omnichannel point of view
・Develop the new service to enhance customer experience for both stores and EC

Support developing the brand's customer path strategy
・Lead the brand's customer path creation by reflecting the latest market trends
as the member of omnichannel and CX team
・Supporting stakeholders to identify the friction points
・Derive the new challenges for the brand through the created customer path

Design the User Experiences of offline & online touch points
・Keep providing qualitative unified service to the customers wherever they are at online or offline
・Provide the sophisticated Digitalized customer experience in retail store

Analysis and improve the UI/UX/CX
・Set the clear KPIs for all the activities and analyse those by using tools to improve it
・Writing User stories of storefront improvement

ブランドの「カスタマージャーニー」をチームで策定するにあたってのサポート
・ 情報収集や最新の市場動向を反映したアイディア出し
・ 実現に向けた利害関係者との合意形成
・ フリクションポイントを解決する新しいビジネスアイデアの創出

顧客/ユーザーへ、唯一無二のブランド体験の提供
・”顧客/ユーザー満足”をベースとした新サービスの企画、立案およびプロジェクトの推進
・店舗において、新しい、且つ洗練、デジタル化された接客を企画・提供
・オムニチャネル起点での、顧客の獲得及び売上の最大化

各種施策の効果検証および継続的な改善・発展
・各種施策のKPIを計測し、改善のための分析およびプラン策定
・顧客体験の最適化のための継続的な改善活動の実施
・オムニチャネル起点での、顧客の獲得及び売上の最大化
勤務地 東京都23区 千代田区
勤務時間 フレックスタイム制(標準となる1日の労働時間8時間)
コアタイム: 無
フレキシブルタイム:7時~20時
1日の最低勤務時間: フレキシブルタイム内の4時間
給与(時給・年収) 年収 ~750万円
応募資格 ・ More than 3 years Digital marketing experience
・ Experience of new service/contents development and operate it from the scratch basis
・ Business Level English and Japanese
・ High communication skill to collaborate with other teams

・ 3年以上デジタルマーケティングに携わった経験
・ 新サービスやコンテンツの開発、オペレーションにゼロから携わった経験
・ 日本語:流暢~母国語レベル。英語:少なくとも日常会話、ビジネスレベル以上尚可
・ 他チームと協業するための高いコミュニケーション力
活かせるスキル・経験 ・ Expertise of customer experience marketing
・ Expertise to create customer journey/path map
・ More than 3 years of working experience of cosmetic industry

・CXマーケティングに携わった経験
・ カスタマージャーニー、カスタマーパス策定の知識
・ 3年以上の化粧品・消費財業界での経験(コンサルタント経験含む)

企業情報

業界 流通・小売
企業概要 フランス、プロヴァンスのライフスタイルを提案するコスメティックブランドを日本で事業運営する会社です。植物原料を主原料に化粧品(スキンケア、ボディケア、 バスケア)・芳香剤(フレグランス)などを製造・販売ならびにカフェを運営しているブランドです。